11:45-12:45
Refleksjonen:
Å lære av praksis – refleksjon som metode i utdanning og arbeid
Vi diskuterer hvordan refleksjon kan artikulere praktisk kunnskap og bidra til faglig utvikling – både i utdanning og i profesjonell praksis. Vi skal snakke om overføring av læring fra individ til grupper, fra prosjekt til prosjekt og hvordan læringsutveksling kan skape profesjonsfelleskap også på tvers av fag og virksomheter.

Innledning:
Kåre Fugleseth

Moderator:
Anja Standal
Paneldeltagere

Steffen Wellinger
Utdanning: Arkitektur ved Universitetene Karlsruhe, Stuttgart og Trondheim
Nåværende stilling: Professor ved Insitutt for arkitektur og planlegging NTNU

Per Christian Randgaard
Utdanning: Sivilingeniør fra NTNU 1998
Nåværende stilling: CEO Asplan Viak as
"Vi i Asplan Viak har en visjon om å være en arena for samfunnsutvikling. Vår lange og stolte historie innen tverrfaglig samfunnsplanlegging bærer vi med oss i en tid preget av økende usikkerhet.
Som et anerkjent selskap innen planlegging, prosjektering og arkitektur er vi svært opptatt av å bidra med egen kompetanse, og delta i utvikling av ny kompetanse i samarbeid med andre i næringen og akademia."

Karoline Birkeli-Gauss
Utdanning: By,- og arealplanlegger fra NMBU
Nåværende stilling: Grunder og daglig leder i Våre steder AS
"Å lage podkast er å skape seg et rom for refleksjon"

Tor Evert Lindeland
Utdanning: Arealplanlegging og eiendomsfag NLH/NMBU
Nåværende stilling: Utviklingsdirektør OBOS Fornebu
"Det kollektive geniet slår den enkeltes fortreffelighet"

Terje Holsen
Utdanning: Dr. scient. i samfunnsplanlegging
Nåværende stilling: Professor i arealplanlegging og eiendomsfag

Anders Nohre-Walldén
Utdanning: Master of Management (BI Senter for lederutdanning) – fokus på Human Resource Management, organisasjonspsykologi i praksis og markedsføringsstrategi.
Sivilingeniør (Norges Tekniske Høgskole (NTH / NTNU)) - Fakultetet for Kjemi og Biologi, Institutt for Industriell Kjemi.
Nåværende stilling: Direktør bærekraft, Marstrand
"Det er når vi river ned siloer og bygger samspill på tvers av fag og praksis, at kunnskap blir drivkraft for læring og felles handling."


